Tips från DSF: Håll dig frisk med c-vitamin

När jag känner att jag börjar bli krasslig då brukar jag bomba mig själv med c-vitaminer. C-vitaminer stärker kroppens imunförsvar (i samband med mycket och bra sömn) och regelbunden tillförsel av c-vitamin håller sjukdomarna borta eftersom imunförsvaret förstärks.
C-vitaminer finns bland annat i citrusfrukter så som citroner och apelsiner. Ät regelbundet med sådant så får du i dig mycket c-vitaminer.
Men i alla fall, när jag håller på att bli sjuk brukar jag dricka citronvatten. Ärligt talat så tycker jag att det är rätt gott, enkelt med.

Det enda du behöver är en halv citron, ett glas, vatten och socker.
Så här gör du:
1. Börja med att pressa all citronsaft i ett glas. Räkna med att kärnor kommer att följa med. Kärnorna kan du antingen låta vara kvar eller fiska upp (det är rätt svårt att fiska upp dem).
2. Häll på ca 1 - 2 dl vatten.
3. För att få en så o-sur smak som möjligt, häll i ca 1 tsk socker eller hur mycket du själv känner för.
4. Rör om ordentligt och drick!

Smaklig dricktid!

/Matilda



Surt, men bra! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0