Tips från DSF: Roa dig med spel

Hejsan hoppsan alla sjuka & friska!

Idag tänkte vi på De sjukas riksförening tipsa om en sak man kan göra både som och som inte sjuk (fast det kan man väl med allt?); spela spel!
Det finns ju alltid vanliga bordsspel, kortspel och såntdära men om man inte orkar sitta upp och spela sånt jättelänge kan man alltid spela spel på datorn.
Då kan man ju välja mellan att spela vanliga PC-spel eller onlingegames. Skillnaden brukar ju vara att PC-spel varar längre och är oftast lite roligare.
Mina favorit PC-spel är;
The Sims 2 & 3
Harry Potter och fången från Azkaban
(det är skitroligt spel verkligen, speciellt i med att det finns sånt bönrum där allt ser helt gott ut...)

Men har man inga såna spel hemma eller tycker alla är tråkiga så kan man då spela såkallade onlinegames. Det finns onlinegames som är korta och snabbt avklarade, sen finns det onlingegames som är gratis att ladda ner, dock kan jag bara ett sådant och det är Riding Club Championships (hästnörd som jag här, hehe). Det laddar man ner här.
Men i alla fall, spelsidor finns det gott om med massor av olika spel, både de där man behöver vara medlem (gratis) och där man inte behöver och jag tänkte ge exempel på några nedan;
(inte medlemskap)
www.spela.se

www.spel.se

www.hamsterpaj.net
 (helknas sida, men spelade alltid där när jag var liten...)

www.jesper.nu

http://www.miniclip.com/games/se/

(med medlemskap)

www.king.com

Nu kan jag inte komma på så mycket mer, för nu tänkte jag själv ta och spela lite!

Ha det bra alla sjuklingar & inte sjuklingar! :D

Kommentarer
Postat av: Estelle

Headern blev nice! Men när kommer det nya inlägg? ;)

2011-02-12 @ 20:55:15
URL: http://fmdoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0